Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Winst AH onder zware druk’

Het resultaat van Albert Heijn staat volgens bronnen binnen het supermarktbedrijf onder druk. De omzettoename in de gehele…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Financieele Dagblad meldt dat Albert Heijn kampt met tegenvallende omzetten en een dalend marktaandeel. Na jaren van aanhoudende groei is de omzettoename in de supermarktbranche de afgelopen weken volledig stilgevallen, zo blijkt uit gegevens van marktonderzoekbureaus AC Nielsen en GfK. Tegelijk merkt Albert Heijn dat klanten vaker op zoek gaan naar goedkopere alternatieven, zoals Aldi, Lidl en Dirk van den Broek. De tegenvallende verkopen gaan vergezeld van druk op de marges. Zoals ieder jaar woedt ook in de eerste maanden van dit jaar een prijzenslag in de supermarktbranche.
Volgens ingewijden loopt Albert Heijn 7 tot 8 procent achter op het door het hoofdkantoor goedgekeurde budget. Het supermarktbedrijf moet volgens plan elke week euro 103 tot euro 104 miljoen omzet halen.

related partner content for mobile comes here

Bronnen melden verder dat op het hoofdkwartier circa tweehonderd van de duizend banen zullen verdwijnen. Het gaat vooral om commerciële mensen en om personeel dat te maken heeft met de investeringen die op een laag pitje zijn gezet.

Veel alternatieve besparingen zijn er niet. In de lonen en in de distributie zit weinig ruimte. Wel kan Albert Heijn snijden in het reclamebudget, maar dat gaat op langere termijn ten koste van de omzet. Deskundigen schatten dat een besparing van euro 0,5 mln per week op het mediabudget veel is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in