Overslaan en naar de inhoud gaan

Inkrimping Ford-budget slag voor WPP

Ford Motors heeft aangekondigd het reclamebudget met 20 procent in te krimpen. Het betekent een klap voor WPP, waar het autoconcern de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een besparing van 20 procent (wereldwijd) voor de komende twee jaar, betekent al gauw 6 miljard dollar. De aandelenkoers van WPP op de Londense beurs kelderde onmiddellijk na dit nieuws, meldt BrandRepublic.

related partner content for mobile comes here

WPP-bureaus Young & Rubicam (in de VS) en Ogilvy & Mather (in Europa) werken op de Ford-accounts, waaronder Jaguar, Volvo en Land Rover. JWT heeft het grootste deel van het Ford-reclameaccount in handen, met een waarde van 1,4 miljard dollar.

Recent nog besloot Ford het gehele communicatiebudget te consolideren bij de WPP Group.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in