Nederlander winkelt veel meer thuis


De totale Nederlandse thuiswinkelmarkt is in 2002 gestegen naar 2,2 miljard euro, een stijging van 19,3%. Dit blijkt uit cijfers van Thuiswinkel.org, de brancheorganisatie van bedrijven die producten of diensten op afstand verkopen aan consumenten. Nederland is met de omzet van 2,2 miljard het vierde Europese land na Duitsland, Groot-Brittannië en Frankrijk, aldus Webwereld.
De forse stijging van de omzet van Nederlandse thuiswinkelbedrijven is met name te danken aan de sterke groei van online consumentenbestedingen, stelt Thuiswinkel.org. Eerder werd al bekend dat de aankopen via internet in 2002 stegen naar 980 miljoen euro, een stijging van 77 procent ten opzichte van 2001.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIedere Nederlander kocht in 2002 gemiddeld voor 135 euro aan producten en diensten via catalogi, internet, televisie, post en telefoon. Dit is 21 euro per persoon meer dan in 2001. Volgens Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, neemt het vertrouwen van consumenten in e-commerce nog altijd toe.
<#FONT SIZE=1>Bron: Adformatie Online<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid