Overslaan en naar de inhoud gaan

SAM-awards weer uitgereikt

Op het Keying into the Brain festival werden afgelopen donderdag in Bussum, na periode van twee jaar weer de SAM Awards uitgereikt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De SAM Awards voor doelgroepcommunicatie met beeldschermmedia, worden toegekend aan websites, intranetsites, interactieve dvd of cd-rom programma’s, lineaire programma’s, crossmediacampagnes, multimediaprojecten of experiences die er, via het beeldscherm, het beste in slagen een communicatieboodschap over te brengen op een specifieke doelgroep. De Awards willen zich hiermee onderscheiden van de commerciële communicatie (commercials) waarbij primair doel is het onder de aandacht van een product of imago. De organisatie erklent dat er in beide communicatiedoelen overlappingen aan te wijzen zijn. Alle voor de SAM Awards in aanmerking komende producties zijn gemaakt in opdracht van bedrijfsleven, overheid en instellingen.

related partner content for mobile comes here

De jury heeft de vier te winnen awards uitgereikt aan het Nederlands Bijbelgenootschap, aan het Hoogheemraadschap Delfland, aan Rabobank Nederland en aan de Kappersbond FNV/FNV Schoonheidsverzorging.

De toekenning van de prijzen was dit jaar een lastige klus, zo merkte de jury op, omdat er geen verschillende categorieën waren. De festivalorganisatie heeft daartoe besloten om een nieuwe vorm te zoeken voor een categorisering in volgende jaren. Voor de jury leidde dit tot een niet-unanieme uitslag, waartoe overigens op vriendschappelijke wijze door de juryleden is besloten. Deze werkwijze is een herbezinning op de categorie-indeling. Uit dit experimentele jaar zal na evaluaties een nieuwe categorisering ingesteld worden. Uitgangspunt blijft hierbij: hoe wordt de boodschap overgebracht op de beoogde doelgroep.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in