Overslaan en naar de inhoud gaan

Er zijn nu 200.000 adverteerders actief op Instagram

In juni 2015 waren dat er nog enkele honderden.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Instagram heeft in de vijf maanden nadat het zijn app openstelde voor adverteerders ruim 200 duizend adverteerders binnengehaald.

related partner content for mobile comes here

Daarmee heeft de foto-app meer adverteerders dan de 130 duizend van Twitter, maar loopt het nog wel ver achter op moederschip Facebook, dat aangeeft ruim twee miljoen adverteerders te hebben.

Een sterke stijging, in juni had Instagram er nog slechts een paar honderd.

De groei zit ‘m voornamelijk in de internationale adverteerders, driekwart van de adverteerders zijn niet-Amerikaans en actief in zo’n 200 landen.

In een is te lezen dat de adverteerders de diverse interessegebieden van de gebruikers goed weten aan te spreken. Denk aan het verkopen van concertkaarten, het aantal downloads van een mobile game-app te vermeerderen of het verhogen van awareness voor een onderneming dat zich richt op boekliefhebbers.

Instagram geeft aan dat meer adverteerders voor een betere gebruikerservaring te zorgen, omdat advertenties steeds relevanter voor de specifieke doelgroep worden.

Niet meer advertenties

Want het is niet zo dat meer adverteerders meer advertenties betekenen. Het aantal advertenties dat gebruikers zien is in verhouding met de tijd die men op Instagram doorbrengt.

Een voorbeeld van een succesvolle campagne dat Instagram aanhaalt, is van de Duitse supermarkt REWE die advertenties liet zien hoe jonge moeders met hun producten simpele maaltijden kunnen maken.

De campagne was een combinatie van smakelijke foto&;s en inspirerende teksten. Resultaat: een sterke groei van 37 procent in ad recall, dat is volgens Instagram 6,1 hoger dan de norm van Nielsen.

‘Koop nu’-optie

Ook kleinere bedrijven hebben succes. Een Amerikaans bedrijfje dat foto&;s en schilderijen inlijst richtte zich op mensen die de afgelopen 30 dagen hun site bezochten, en mensen die een lijst hadden geselecteerd maar die de afgelopen zestig dagen niet kochten.  De actie bestond uit een serie foto-advertenties met een ‘koop nu’-optie erin. De kosten om nieuwe klanten te acquireren daalde met 71 procent.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in