Overslaan en naar de inhoud gaan

Bekende Nederlanders houden adem in voor het Longfonds

Onder andere Giel Beelen en Frank Lammers dagen Nederland uit om samen 3 miljoen seconden hun adem in te houden.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

tekent voor de realisatie van de campagne.

related partner content for mobile comes here

Ruim een miljoen mensen in Nederland hebben een ongeneeslijke longziekte. Op dit moment zijn longziekten als COPD en longfibrose niet te genezen, omdat kapotte longen nog niet gerepareerd kunnen worden. Uit onderzoek van Dr. Reinoud Gosens lijkt longreparatie echter dichterbij te komen.

Geld ophalen voor onderzoek

verscherpte zijn missie &;Strijd mee voor gezonde lucht en gezonde longen&; en wil met de activatie mensen laten ervaren hoe het voelt om naar lucht te moeten snakken. 

Op de actiepagina kunnen mensen een filmpje uploaden, waarin ze hun adem inhouden en vrienden uitdagen om hun tijd te verbeteren. Daarmee doet de activatie enigszins denken aan de wereldvermaarde Ice Bucket Challenge van ALS en de voor de klimaatparade.

De campagne is sinds 15 februari online, op televisie en enkele digitale abri&;s in Amsterdam en Rotterdam te bekijken:

Credits
Bureau: Lemz
Opdrachtgever: Longfonds
Verantwoordelijk bij klant: Monique Moerkens, Arlette van Maanen, Petra Kern, Annika Lof, Brecht Janssen
Interaction design: Superhero Cheesecake
Design: Lemz & Superhero Cheesecake
Technische realisatie online: Superhero Cheesecake
Hosting: Vellance
Regisseur: Rob Lücker (Hazazah)
D.O.P: Lex Brand
RTV Productie & BN’ers: Vanessa Janssen
Edit: Robin de Jong (Kapsalon)
Grading & post: De Grot
Titel animaties: Joris Blomjous
Casting: Mooi weer street casting
Geluid films: Good Sounds
Illustraties: Sarah Goodreau
Geluid actiesite: Big Orange
Mediabureau: Carat
Digital Screens CS Digital Media
Social media: Red Carpet

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in