
De eerste tweet over de stroomstoring was van @SophievdMeeberg om 9.38 uur. Hoewel verschillende Twitteraars vragen stelden aan energiemaatschappijen, duurde het tot 11.13 uur voordat Liander met een statement kwam. Nuon reageerde binnen een half uur op tweets van consumenten. Oxxio en Eneco kwamen ook binnen dat tijdbestek met een reactie
Negatief sentiment
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandBelgische Social & Content Marketeer
Kamera Express GroepAfdelingsmanager Bestuur en Communicatie
Gemeente HaarlemHet sentiment was vanzelf overwegend negatief. En opmerkelijk genoeg kreeg Liander de meeste negatieve tweets, terwijl het probleem juist voortkwam uit een defect in een hoogspanningsmast van Tennet.
‘Dat dat bedrijf veel minder wordt genoemd komt omdat mensen eerst reageren naar de bedrijven die ze kennen, zoals Nuon.’ Nuon kreeg 400 tweets, Liander 900 tweets.
NS
Toch waren het niet de energiebedrijven die het meeste genoemd werden, die eer was weggelegd voor de NS. Bijna 2.000 tweets hadden als onderwerp NS en stroomstoring.
FOTO: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee