Overslaan en naar de inhoud gaan

Duiven met high-tech rugzakjes zijn PR-stunt van Plume Labse

De media-aandacht helpt de Franse startup investeerders te vinden
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Duiven met een rugzakje vliegen uit om de luchtkwaliteit in Londen te meten, berichtte onder andere het techblog van de Volkskrant eerder deze week.

related partner content for mobile comes here

Het zogeheten Pigeon Air Patrol-project was bedoeld om inzichtelijk maken hoe vervuild de lucht in Londen eigenlijk is, en om bewustzijn te creëren voor het probleem. Zo’n 9.500 mensen zouden er in de metropool ieder jaar aan sterven.

Dak van een PR-bureau

De ware drijfveren van de initiatiefnemers zijn iets anders. De duiven werden namelijk losgelaten vanaf het dak van een PR-bureau, in opdracht van de Franse startup , meldt . Hun laatste vlucht zit er ook alweer op.

‘Het was ongelofelijk’, zegt Plume Labs-oprichter Romain Lacombe. ‘Iedereen sprong erop af. Van de BBC tot de Canadese televisie.’ Met als resultaat aandacht voor het product waar het eigenlijk om draait: de draagbare kastjes van Plume Labs die de luchtkwaliteit meten. Aandacht die ertoe moet leiden dat genoeg Londenaren 130 euro willen neerleggen voor een prototype en bereid zijn mee te doen aan de testfase van het project.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in