‘Draai naar 30°’-actie van Klimaatcampagne HIER


Alle Nederlandse huishoudens worden opgeroepen om een stapje terug te doen in hun energiegebruik om samen een stap vooruit te zetten richting een klimaatneutraal Nederland. Het startsein wordt gegeven in Den Haag, waar de knop in Nederland letterlijk wordt omgezet.
De ‘Draai naar 30°’-actie is een initiatief van de Nationale Klimaatcampagne HIER, de krachtenbundeling van 40 maatschappelijke organisaties, waaronder het Nederlandse Rode Kruis, Cordaid, Wereld Natuur Fonds en Natuurmonumenten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHIER heeft als doel Nederland bewust te maken van de ernstige gevolgen van klimaatverandering en nodigt uit tot een klimaatneutraal Nederland door met z’n allen stappen in de goede richting te zetten.
Als een was op 30 °C in plaats van 40 °C wordt gewassen, kan dit een energiebesparing van 40 procent opleveren. Als iedereen hieraan meedoet, levert dat een besparing op die groot genoeg is om de huizen van 3 miljoen mensen gedurende een jaar te verlichten. In Nederland wordt maar 18 procent van alle wasbeurten op 30 °C gedraaid. Meer dan de helft wordt op 40 °C gewassen en ruim een kwart op 60 °C.
HIER wordt mogelijk gemaakt door de Nationale Postcode Loterij.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid