Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Draai naar 30°’-actie van Klimaatcampagne HIER

Schoon wassen kan soms ook op lagere temperatuur en bespaart energie. Daarom gaat in december de ‘Draai naar 30°’-actie van start, in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alle Nederlandse huishoudens worden opgeroepen om een stapje terug te doen in hun energiegebruik om samen een stap vooruit te zetten richting een klimaatneutraal Nederland. Het startsein wordt gegeven in Den Haag, waar de knop in Nederland letterlijk wordt omgezet.

related partner content for mobile comes here

De ‘Draai naar 30°’-actie is een initiatief van de Nationale Klimaatcampagne , de krachtenbundeling van 40 maatschappelijke organisaties, waaronder het Nederlandse Rode Kruis, Cordaid, Wereld Natuur Fonds en Natuurmonumenten.

HIER heeft als doel Nederland bewust te maken van de ernstige gevolgen van klimaatverandering en nodigt uit tot een klimaatneutraal Nederland door met z’n allen stappen in de goede richting te zetten.

Als een was op 30 °C in plaats van 40 °C wordt gewassen, kan dit een energiebesparing van 40 procent opleveren. Als iedereen hieraan meedoet, levert dat een besparing op die groot genoeg is om de huizen van 3 miljoen mensen gedurende een jaar te verlichten. In Nederland wordt maar 18 procent van alle wasbeurten op 30 °C gedraaid. Meer dan de helft wordt op 40 °C gewassen en ruim een kwart op 60 °C.

HIER wordt mogelijk gemaakt door de Nationale Postcode Loterij.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in