Overslaan en naar de inhoud gaan

Overheidsvoorlichting met tv-amusement

Onlangs ging bij de NCRV het tv-programma Babyboom van start. Mede mogelijk gemaakt door het ministerie van Volksgezondheid. Het is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onlangs ging bij de NCRV het tv-programma Babyboom van start. Mede mogelijk gemaakt door het ministerie van Volksgezondheid. Het is slechts één van de vele gesponsorde programma’s om overheidsboodschappen uit te venten. In 2006 betaalden ministeries in totaal vijf miljoen euro aan zogenoemde coproducties. Dat is inmiddels eenderde van de kosten van Postbus 51-campagnes. Klik hier voor een .

related partner content for mobile comes here

Onomstreden zijn dergelijke coproducties niet. Vanwege de kosten, maar ook omdat de effectiviteit nauwelijks te bepalen is. U leest erover in het artikel ‘Staatssoap’ in het nieuwe nummer van Communicatie, dat op 1 november verschijnt.
Hans Bauman (directeur van Publicis en een van de breinen achter de omstreden &-campagne): ‘De traditionele burgerij konden we alleen via RTL of SBS-programma’s als Shownieuws of Tuinruimers bereiken.’
Gerard van der Wulp (directeur-generaal van de Rijksvoorlichtingsdienst): ‘Er worden te veel boodschappen over het publiek uitgestrooid, waardoor de effectiviteit vermindert.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in