Overslaan en naar de inhoud gaan

DM-bestedingen in de VS

Volgens de Amerikaanse Direct Marketing Association (DMA) zullen DM-bestedingen in de VS dit jaar 161 miljard dollar bedragen, en leveren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de Amerikaanse (DMA) zullen DM-bestedingen in de VS dit jaar 161 miljard dollar bedragen, en leveren DM-activiteiten 1,85 biljoen dollar aan sales op. Dit staat in de studie 'U.S. Direct Marketing Today: Economic Impact 2005', die medio oktober uit komt.

related partner content for mobile comes here

Omgerekend is dat 7 procent van de totale salesopbrengst in de Amerikaanse economie in 2005. Direct Marketing komt daarmee dit jaar op een aandeel van 10,3 procent van het Bruto Binnenlands Product (BBP), dat is de waarde van de totale productie in een land en dus een belangrijke maatstaf voor de economische prestaties.

Wat betekent dat voor de ROI: In 2005 levert een investering van 1 dollar in DM een opbrengst van gemiddeld 11,49 dollar op, in alle bedrijfssectoren.
Volgens de onderzoekers bedragen de uitgaven aan DM 47,9 procent van het totale advertentiebudget in 2004, een stijging van slechts 1 procent ten opzichte van 1999. De meeste populaire DM-onderdelen blijven direct mail (49,8 miljard dollar advertentiebestedingen, 31 procent van het totale DM-budget) en telemarke-ting (47 miljard dollar, 29 procent van het totale DM-budget).

Vooruitzichten voor de komende vijf jaar in de VS: DM wordt meer en meer internet-georienteerd, mede dankzij een drie keer zo snellere groei van de uitgaven aan internetmarketing en e-mailmarketing(respectievelijk 18 en 19 procent jaarlijkse groei) ten opzichte van andere media.

Ook het aantal banen in DM stijgt de komende jaren. In 2005 werken volgens de DMA zo'n 10.6 miljoen mensen direct en indirect in de Amerikaanse DM-industrie. Dat aantal zal de komende vier jaar jaarlijks met 2 procent stijgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in