Overslaan en naar de inhoud gaan

'Detailhandel moet toegevoegde waarde tonen'

De detailhandel moet in beweging komen om zijn toegevoegde waarde te tonen en zich volledig richten op de veranderende wensen van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze komen niet uit alleen uit eigen land, maar bijvoorbeeld ook uit India en China, concludeert het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD). Het presenteerde tijdens haar jubileumcongres vier mogelijke toekomstscenario’s over hoe de detailhandel er in 2020 uit kan zien.

related partner content for mobile comes here

Het HBD heeft een groot aantal ondernemers, werknemers en (detailhandels)deskundigen gevraagd naar zekere en onzekere trends. Deze vormen de basis voor de scenario's. Zo zoekt de consument naar beleving, weet hij, dankzij internet, alles over een product en zijn er legio kanalen om een product te kopen.
Het zijn ontwikkelingen waar de detailhandel een antwoord op moet vinden om de consument aan zich te blijven binden. De vier scenario's bieden zowel kansen als bedreigingen voor de detailhandel. Niet alleen op het gebied van de ruimtelijke ordening, maar als het gaat om openingstijden, consumentenbescherming, privacy, importbeperkingen, et cetera.
Dat weerhoudt bijvoorbeeld fabrikanten met een sterk merk er niet van zich in de detailhandel te storten. Ze richten zich rechtstreeks tot de consument met eigen winkels, franchisewinkels, maar ook via internet. Ze maken slim gebruik van ict en van logistieke dienstverleners.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in