Overslaan en naar de inhoud gaan

De praktijk van merkbeleid

Topmanagers zien het merk puur als communicatiethema, blijkt uit Duits onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Duitsland zijn beslissers in marketing en verkoop ondervraagd over hun begrip van merken en merkbeleid en het effect van merkinvesteringen.
Uit het onderzoek blijkt dat vooral topmanagers het merk als puur communicatiethema zien; zo’n 25 procent stelt het merk zelfs gelijk aan naam en logo. Topmanagers zien weliswaar een nauwe relatie tussen merk en thema’s als klantenoriëntatie, kwaliteitsmanagement en medewerkermotivatie, maar op duidelijk lager niveau dan marketing- en reclamemanagers. Gezien de overmatige nadruk op communicatie is het niet verwonderlijk dat 69 procent van de beslissers aangeeft door merkinvesteringen de merkdoelen ‘opbouw van bekendheid en imago’ te hebben bereikt. Daartegenover stelt ruim 50 procent dat de merkinvesteringen niet de beoogde omzet- en opbrengstverhogingen hebben opgeleverd; onder topmanagers is dit zelfs 75 procent.

related partner content for mobile comes here

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in