De beslissers blijven thuis
En dat terwijl veel bedrijven maanden investeren in hun aanwezigheid op een vakbeurs. Want daar komen ze immers precies de goede klanten en vooral prospects tegen, is de gedachte. Organisatoren schermen met grote aantallen ‘zekere’ bezoekers. Die komen in praktijk ook wel, maar meestal zijn het onbeduidende junior managers, die erop uit gestuurd worden om de juiste folders en telefoonnummers op te pikken. De echte beslissers blijven op kantoor en laten zich op de hoogte houden van alle relevante trends via andere kanalen, zoals internet. Pech dus voor de exposanten, want daar gaat het persoonlijk contact, het elkaar diep in de ogen kunnen kijken.
Maar dat kan natuurlijk nooit goed gaan op de lange duur. En inderdaad, in Engeland waarschuwen exposanten nu dat ze voortaan veel selectiever zullen zijn met het aanvaarden van uitnodigingen voor (dure) aanwezigheid op alle mogelijke vakbeurzen en seminars die, dat moet gezegd, in aantal nog steeds toenemen. Men wil van tevoren betere marktinformatie inzake de bezoekers (namelijk, komen de échte beslissers) en daar de beslissing om wel of niet te exposeren, op baseren. Logisch.
Vacatures
Contentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
Covetrus<#FONT SIZE=1>Bron: marketing week<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid