Overslaan en naar de inhoud gaan

DMSA hekelt ‘e-mail harvesting’

De DMSA vindt de methoden van het Nederlandse marketingbedrijf Philipse.info, dat e-mailadressen van websites haalt met als doel ze te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Per maand verzamelt het bedrijf naar eigen zeggen tienduizend adressen, ook op Nederlandse sites. De DMSA zegt tegenstander te zijn van deze manier van adressen verzamelen. Philipse.info uit Waalre biedt zijn klanten zogenaamde 'e-mail harvesting', waarbij het op zoek gaat naar adressen die mensen achter hebben gelaten op websites, bijvoorbeeld op een forum. Philipse is overigens niet de enige die dat doet. De DMSA zegt dat dit zoeken naar adressen "schering en inslag is" in Nederland, meldt Emerce. Eigenaar Pieter Bart Philipse van het gelijknamige bedrijf zegt zich niet in te laten met spam, hij vindt dat hij adressen ‘die openbaar zijn’ verzamelt en de mensen die vervolgens benaderd worden eerst om toestemming vraagt of ze vervolgens benaderd mogen worden met reclamemail. Dat Philipse zonder medeweten van de eigenaren de gegevens verzamelt en verwerkt, en daarmee in strijd handelt met wat de Wet Bescherming Persoonsgegevens voorschrijft, noemt hij ‘erg zwart-wit’ gedacht.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in