DE wil jongeren trekken met koffiecafés


Geheel in de filosofie van Starbucks biedt Café DE verschillende soorten koffie met hippe namen als Kouwe Douwe, Mellow Morning of Siberian Summer, schrijft de Volkskrant. Ook kunnen jongeren zowel bij Café DE als bij Starbucks populaire versnaperingen nuttigen, bijvoorbeeld bagels en muffins. Douwe Egberts experimenteert al drie jaar met het concept Café DE en heeft nu acht vestigingen. Dat zijn onder meer een paar voormalige geschenkenwinkels van DE en bars in scholen en universiteiten. Het eerste koffiecafé begon het bedrijf in 1999 in een Tilburgs ziekenhuis. De bars worden door Douwe Egberts zelf geëxploiteerd of door franchisers die de koffiebrander een vergoeding betalen. Hoeveel cafés er dit jaar nog precies bijkomen is onbekend. Met de koffiecafés speelt Douwe Egberts in op de trend dat het gebruik thuis afneemt en er meer koffie wordt gedronken buiten de deur. Een belangrijke reden hiervoor is het toenemend aantal vrouwen dat betaald werk heeft buitenshuis. Ook neemt de koffieconsumptie in Nederland al jaren af.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid