Overslaan en naar de inhoud gaan

DE wil jongeren trekken met koffiecafés

Douwe Egberts (DE) gaat zijn acht koffiecafés uitbreiden tot een echte keten, Café DE genaamd. Hiermee wil de koffiefabrikant…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Geheel in de filosofie van Starbucks biedt Café DE verschillende soorten koffie met hippe namen als Kouwe Douwe, Mellow Morning of Siberian Summer, schrijft de Volkskrant. Ook kunnen jongeren zowel bij Café DE als bij Starbucks populaire versnaperingen nuttigen, bijvoorbeeld bagels en muffins. Douwe Egberts experimenteert al drie jaar met het concept Café DE en heeft nu acht vestigingen. Dat zijn onder meer een paar voormalige geschenkenwinkels van DE en bars in scholen en universiteiten. Het eerste koffiecafé begon het bedrijf in 1999 in een Tilburgs ziekenhuis. De bars worden door Douwe Egberts zelf geëxploiteerd of door franchisers die de koffiebrander een vergoeding betalen. Hoeveel cafés er dit jaar nog precies bijkomen is onbekend. Met de koffiecafés speelt Douwe Egberts in op de trend dat het gebruik thuis afneemt en er meer koffie wordt gedronken buiten de deur. Een belangrijke reden hiervoor is het toenemend aantal vrouwen dat betaald werk heeft buitenshuis. Ook neemt de koffieconsumptie in Nederland al jaren af.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in