Overslaan en naar de inhoud gaan

Crowne Plaza stimuleert creativiteit van haar klanten

Hoeveel tijd verlies je niet met business trips? Inchecken, boarden, vlucht, hotel: een aanslag op de (werk)tijd van de zakenreiziger.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verleden week kreeg ik zo'n typische e-mail met hotelpromoties. Hieronder vind je een citaat uit de mail:

related partner content for mobile comes here

"IHG (InterContinental Hotels Group) heeft een ruim aanbod aan vergaderfaciliteiten - van praktisch en comfortabel tot luxueus. In Benelux kunt u kiezen uit 28 hotels in 16 steden. Dankzij de IHG MICE Newsletter blijft u steeds op de hoogte van onze promo's en laatste nieuwtjes. Veel leesplezier!"

Normaal zou ik zo'n mail nooit openen, maar een marketeer-dier als mezelf moet zo af en toe, voor de goede (creatieve) zaak, een inspanning leveren. Ik klik dus door naar de newsletter en wat lees ik onderaan?

Crowne Plaza Hotels & Resorts heeft via marktonderzoek haar klanten bevraagd rond creativiteit. Zo vroegen ze op welk moment van de dag zij zich het creatiefst voelen. De belangrijkste resultaten:

? Rond 22.04 u. zijn de meesten op hun creatieve piek.
? Het minst creatieve moment van de dag: 16.33 u.
? 58% vergeet al eens een idee door het niet meteen op te schrijven.
? Vrouwen zijn beter in het noteren en dus onthouden van hun creatieve hersenkronkels.
? De meeste ideeën belanden op een servet, gevolgd door rekeningen en sigarettenpakjes.
? 44% krijgt de beste invallen onder de douche.
? Eén derde van de respondenten verlaat de werkruimte om nieuwe ideeën te krijgen.

Met dit onderzoek wil de hotelketen haar diensten nog beter afstemmen op haar klanten. Zo werden bijvoorbeeld de ontworpen: kunstzinnige notablokjes met voldoende witruimte om geniale ideeën meteen te kunnen neerpennen."

Daarnaast heeft Crowne Plaza een heel gamma producten laten ontwikkelen om de creativiteit van de zakenman of -vrouw niet verloren te laten gaan. Inspire Boards, Think Boxes, Think Notes, Think Cards en een Ball of Whacks. Wat rare namen, maar wel een knap staaltje van meedenken met je klantendoelgroep.

.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in