Overslaan en naar de inhoud gaan

Chinees PR-bureau stormt mondiale top-10 binnen, voor het eerst

10 grootste communicatiebureaus wereldwijd goed voor bijna 5 miljard dollar omzet
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Voor het eerst is er een Chinees PR-bureau toegetreden tot de mondiale top-10 van grootste pr- en communicatiebureaus die jaarlijks door wordt opgemaakt. Het Chinese bedrijf BlueFocus nestelde zich op een 9e plaats na een omzetgroei van 36,7% , mede door de overname van het bureau Citizen Relations. Havas PR viel door de Chinese stijger net buiten de top-10.

related partner content for mobile comes here

Edelman blijft grootste

Edelman blijft het grootste pr- en communicatiebureau wereldwijd, en zag zijn omzet groeien met 5,2% tot 853m. Ook sterk presteerde het Interpublic-bureau Weber Shandwick (+7,6%), en WPP-bureau Ogilvy PR(+8.1%)..

Het Omnicom-duo FleishmanHillard en Ketchum behielden hun notering, hoewel Fleishman wel een omzetdaling zag van 1,7%, terwijl Ketchum met 2,9% groeide. Burson-Marsteller nam de nummer-5-plaats over van MSLGroup.
De top-10 van pr-bureaus scoorde bijna 4,9 miljard dollar omzet een stijging van 4.4% ten opzichte van 2015.

De top-10: 

1.  Edelman (1), 854 miljoen dollar (+5.2%)
2.  Weber Shandwick (2), 775 miljoen (+7.6%)
3.  FleishmanHillard (3), 570 miljoen (-1.7%)
4.  Ketchum (4), 530 miljoen (+2,9%)
5.  Burson-Marsteller (6), 480 miljoen(+0.6%)
6.  MSLGroup (5), 480 miljoen (-2.0%)
7.  Hill+Knowlton (7), 355 miljoen (+1.3%)
8.  Ogilvy PR (8), 347 miljoen (+8.1%)
9.  BlueFocus (14), 245 miljoen (+36,7%)
10. Golin (9), 227 miljoen (6,3%)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in