Blinde flashmob 'Kan Niets Zien'


Van de flashmob zijn opnames gemaakt, die via social media zijn verspreid. Voor de campagne 'Kan niets zien' hebben vijf organisaties de handen ineen geslagen: Viziris, de NVBS, het Oogfonds, Bartiméus en Koninklijke Visio.
Hoofddoel van de campagne 'Kan Niets Zien' is mensen ervan bewust maken wat het is om te leven met een visuele beperking. Moet je als voorbijganger nu wel of niet hulp aanbieden?! En zo ja, hoe dan? Iemand bij zijn arm pakken en meesleuren is een goedbedoelde maar vaak ongewenste actie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe titel 'Kan Niets Zien' lijkt het clichébeeld van de blinde mens te bevestigen, maar is bedoeld om het gesprek op gang te brengen. Peter Hulsen, directeur van belangenorganisatie Viziris: "De naam van de campagne doet al veel stof opwaaien. Dat is goed. We willen mensen wakker maken, aan het denken zetten, en stimuleren met elkaar het gesprek aan te gaan".
Bekijk de flashmob:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid