Overslaan en naar de inhoud gaan

Blinde flashmob 'Kan Niets Zien'

Zondag jl. is bij wijze van aftrap van de campagen ‘Kan Niets Zien’ een flashmob georganiseerd op het Binnenwegplein in Rotterdam. Daar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de flashmob zijn opnames gemaakt, die via social media zijn verspreid. Voor de campagne 'Kan niets zien' hebben vijf organisaties de handen ineen geslagen: Viziris, de NVBS, het Oogfonds, Bartiméus en Koninklijke Visio.

related partner content for mobile comes here

Hoofddoel van 'Kan Niets Zien' is mensen ervan bewust maken wat het is om te leven met een visuele beperking. Moet je als voorbijganger nu wel of niet hulp aanbieden?! En zo ja, hoe dan? Iemand bij zijn arm pakken en meesleuren is een goedbedoelde maar vaak ongewenste actie.

De titel 'Kan Niets Zien' lijkt het clichébeeld van de blinde mens te bevestigen, maar is bedoeld om het gesprek op gang te brengen. Peter Hulsen, directeur van belangenorganisatie Viziris: "De naam van de campagne doet al veel stof opwaaien. Dat is goed. We willen mensen wakker maken, aan het denken zetten, en stimuleren met elkaar het gesprek aan te gaan".

Bekijk de flashmob:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in