BKB Campagne Award voor Geert Wilders
De vakjury bestaande uit Jack de Vries, Jan Driessen, Hans Anker, Kay van de Linde en Erik van Bruggen is over het algemeen niet onder de indruk van de gevoerde campagnes voor de Provinciale Statenverkiezingen. Het is de politieke partijen niet gelukt om nieuwe thema’s op de agenda te plaatsen.
De jury vindt dat de beste campagne in de Provinciale Statenverkiezingen van 2011 is gevoerd door de PVV. De partij heeft nadrukkelijk geïnvesteerd in de relevante doelgroep van oudere kiezers. Deze groep onderscheidt zich door hun trouwe stembusgang. Deze strategische keuze van de PVV heeft vorm gekregen in slim gekozen (media)optredens van landelijk partijleider Geert Wilders, zo meent de jury.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOok vond de jury dat de campagnes van de SP en 50+ eruit springen. Als nieuwe partij is 50+ er onder leiding van Jan Nagel in korte tijd in geslaagd om in alle kiesdistricten aan de verkiezingen mee te doen. Dankzij ‘slim geregisseerde momenten’ wist de partij herhaaldelijk de aandacht te trekken in de landelijke media. De 50+ campagne is daarbij duidelijk schatplichtig aan de verkiezingscampagnes van Leefbaar Nederland en Lijst Pim Fortuyn in 2002, zo meent de jury.
De SP was volgens de jury lokaal goed zichtbaar, wist in de televisiedebatten en online haar punten met voorbereide oneliners goed naar voren te brengen. (BKB.nl)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid