Overslaan en naar de inhoud gaan

BKB Campagne Award voor Geert Wilders

Geert Wilders heeft voor zijn campagne voor de Provinciale Statenverkiezing de BKB Campagne Award 2011 in de wacht gesleept. De award voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vakjury bestaande uit Jack de Vries, Jan Driessen, Hans Anker, Kay van de Linde en Erik van Bruggen is over het algemeen niet onder de indruk van de gevoerde campagnes voor de Provinciale Statenverkiezingen. Het is de politieke partijen niet gelukt om nieuwe thema’s op de agenda te plaatsen.

related partner content for mobile comes here

De jury vindt dat de beste campagne in de Provinciale Statenverkiezingen van 2011 is gevoerd door de PVV. De partij heeft nadrukkelijk geïnvesteerd in de relevante doelgroep van oudere kiezers. Deze groep onderscheidt zich door hun trouwe stembusgang. Deze strategische keuze van de PVV heeft vorm gekregen in slim gekozen (media)optredens van landelijk partijleider Geert Wilders, zo meent de jury.

Ook vond de jury dat de campagnes van de SP en 50+ eruit springen. Als nieuwe partij is 50+ er onder leiding van Jan Nagel in korte tijd in geslaagd om in alle kiesdistricten aan de verkiezingen mee te doen. Dankzij ‘slim geregisseerde momenten’ wist de partij herhaaldelijk de aandacht te trekken in de landelijke media. De 50+ campagne is daarbij duidelijk schatplichtig aan de verkiezingscampagnes van Leefbaar Nederland en Lijst Pim Fortuyn in 2002, zo meent de jury.

De SP was volgens de jury lokaal goed zichtbaar, wist in de televisiedebatten en online haar punten met voorbereide oneliners goed naar voren te brengen. (BKB.nl)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in