Benidorm Bastards geven 'goede' voorbeeld voor vuurwerk


In een Amsterdamse bioscoop presenteerde Consument en Veiligheid maandag de nieuwe vuurwerkcampagne#039;krasse knarren'"> 'krasse knarren'. De campagne legt de nadruk op oogletsel. Uit onderzoek van de initiatiefnemers van de campagne blijkt dat een op de vijf slachtoffers rond de jaarwisseling van vorig jaar verwondingen aan een oog opliep.
Ongeveer 770 slachtoffers van vuurwerkongevallen werden vorig jaar behandeld op de afdeling spoedeisende hulpverlening van een ziekenhuis. Dat is een daling van 30 procent in een periode van twee jaar. Bijna de helft van de slachtoffers (46 procent) valt in de leeftijdscategorie van tien tot en met negentien jaar.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe heftige, doordringende vuurwerkcampagnes van weleer maken nu plaats voor rustige, humoristische beelden met een serieuze boodschap. Cees Meijer van Consument en Veiligheid: “De heftige voorlichtingsfilmpjes, waarin werd getoond wat er fout kan gaan bij het afsteken van vuurwerk, werken momenteel zelfs averechts. De jongeren identificeren zich hier niet meer mee.' (ANP)
Een van de Benidorm Bastards-filmpjes die via YouTube en Facebook te zien zijn:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid