Overslaan en naar de inhoud gaan

Benidorm Bastards geven 'goede' voorbeeld voor vuurwerk

Jongeren tussen de vijftien en negentien jaar oud worden de komende weken door Consument en Veiligheid bewustgemaakt van de gevaren van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een Amsterdamse bioscoop presenteerde Consument en Veiligheid maandag de nieuwe vuurwerkcampagne;krasse knarren&;"> 'krasse knarren'. De campagne legt de nadruk op oogletsel. Uit onderzoek van de initiatiefnemers van de campagne blijkt dat een op de vijf slachtoffers rond de jaarwisseling van vorig jaar verwondingen aan een oog opliep.

related partner content for mobile comes here

Ongeveer 770 slachtoffers van vuurwerkongevallen werden vorig jaar behandeld op de afdeling spoedeisende hulpverlening van een ziekenhuis. Dat is een daling van 30 procent in een periode van twee jaar. Bijna de helft van de slachtoffers (46 procent) valt in de leeftijdscategorie van tien tot en met negentien jaar.

De heftige, doordringende vuurwerkcampagnes van weleer maken nu plaats voor rustige, humoristische beelden met een serieuze boodschap. Cees Meijer van Consument en Veiligheid: “De heftige voorlichtingsfilmpjes, waarin werd getoond wat er fout kan gaan bij het afsteken van vuurwerk, werken momenteel zelfs averechts. De jongeren identificeren zich hier niet meer mee.' (ANP)

Een van de Benidorm Bastards-filmpjes die via YouTube en Facebook te zien zijn:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in