'Beloningsafspraken vaak onnauwkeurig'


De onderzoekers maakte hun conclusies bekend op de jaarlijkse conferentie van branchevereniging PRCA in Londen. Ze noemen het maken van prijsafspraken in de PR-branche een 'onnauwkeurige wetenschap'. De methode verschilt per bureau en klanten begrijpen niet wat op basis van welke regels de prijs gesteld wordt.
Professor Jon White van de City University Business School hield hiervoor diepte-interviews met 15 bureaus en vijf klanten, terwijl uit een gedrukte enquête onder de aanvullende reacties van 50 PR-bedrijven en 31 klanten opleverde. Volgens White moeten PR-bureaus hun praktijk zo inrichten als management consultancy-bedrijven doen: het personeel trainen in zakelijke en management-disciplines met de nadruk op onderhandelen en consultancyvaardigheden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe onderzoekers verzoeken branchevereniging PRCA om sjablonen en standaarden te ontwikkelen in beloningsonderhandelingen. 'Er is behoefte aan een gezamenlijke aanpak van de praktische problemen bij beloningsafspraken.'
Tijdens dezelfde PRCA-conferentie pleitte Paul Miller, COO van reclamebureau Leo Burnett voor betaling op basis van resultaat (PBR) voor PR-bureaus. Grote klanten als Unilever vinden deze betaalmethode zeer belangrijk, aldus Miller. (bron: PR Week UK)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid