Overslaan en naar de inhoud gaan

'Beloningsafspraken vaak onnauwkeurig'

Britse PR-bureaus brengen hun klanten gemiddeld zo'n 50% te weinig in rekening. Volgens brancheonderzoek scheelt dat jaarlijks gemiddeld…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderzoekers maakte hun conclusies bekend op de jaarlijkse conferentie van branchevereniging PRCA in Londen. Ze noemen het maken van prijsafspraken in de PR-branche een 'onnauwkeurige wetenschap'. De methode verschilt per bureau en klanten begrijpen niet wat op basis van welke regels de prijs gesteld wordt.

related partner content for mobile comes here

Professor Jon White van de City University Business School hield hiervoor diepte-interviews met 15 bureaus en vijf klanten, terwijl uit een gedrukte enquête onder de aanvullende reacties van 50 PR-bedrijven en 31 klanten opleverde. Volgens White moeten PR-bureaus hun praktijk zo inrichten als management consultancy-bedrijven doen: het personeel trainen in zakelijke en management-disciplines met de nadruk op onderhandelen en consultancyvaardigheden.

De onderzoekers verzoeken branchevereniging PRCA om sjablonen en standaarden te ontwikkelen in beloningsonderhandelingen. 'Er is behoefte aan een gezamenlijke aanpak van de praktische problemen bij beloningsafspraken.'

Tijdens dezelfde PRCA-conferentie pleitte Paul Miller, COO van reclamebureau Leo Burnett voor betaling op basis van resultaat (PBR) voor PR-bureaus. Grote klanten als Unilever vinden deze betaalmethode zeer belangrijk, aldus Miller. (bron: PR Week UK)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in