Overslaan en naar de inhoud gaan

Vaste beloning drukt winst bureaus

Ondanks een toename van opdrachten in de nieuwe economie bleef de winst van Engelse pr-bureaus in 2000 ongeveer gelijk. Uit het PRCA…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor dit onderzoek zijn meer dan 100 leden van de brancheorganisatie Public Relations Consultants Association ondervraagd over hun human resource-beleid en financiële status. Uit de resultaten kwam naar voren dat zogenaamde 'fixed fee'-contracten, waarbij de bureau-inkomsten van een klant van tevoren zijn vastgesteld, minder opleveren dan contracten waarbij het te factureren bedrag flexibel wordt bepaald. Bedrijven waarvan meer dan de helft van de klanten zo'n vastgesteld bedrag betaalt, maakten vijf keer vaker marges beneden de 10%. Aan de andere kant haalden bedrijven die geen 'fixed fee'-contracten accepteerden, dikwijls marges van 20% en meer.

related partner content for mobile comes here

Uit de resultaten, die de PRCA presenteerde tijdens een conferentie, bleek verder dat aangesloten bureaus voordelen hebben behaald met hun human resource-beleid. Het percentage werknemers dat van baan veranderde daalde met 10% naar minder dan een derde. Het gemiddelde bedrag dat de bureaus besteedden aan training en ontwikkeling steeg tot ongeveer 2% van het totale netto inkomen. (bron: PR Week UK)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in