Vaste beloning drukt winst bureaus
Voor dit onderzoek zijn meer dan 100 leden van de brancheorganisatie Public Relations Consultants Association (PRCA) ondervraagd over hun human resource-beleid en financiële status. Uit de resultaten kwam naar voren dat zogenaamde 'fixed fee'-contracten, waarbij de bureau-inkomsten van een klant van tevoren zijn vastgesteld, minder opleveren dan contracten waarbij het te factureren bedrag flexibel wordt bepaald. Bedrijven waarvan meer dan de helft van de klanten zo'n vastgesteld bedrag betaalt, maakten vijf keer vaker marges beneden de 10%. Aan de andere kant haalden bedrijven die geen 'fixed fee'-contracten accepteerden, dikwijls marges van 20% en meer.
Uit de resultaten, die de PRCA presenteerde tijdens een conferentie, bleek verder dat aangesloten bureaus voordelen hebben behaald met hun human resource-beleid. Het percentage werknemers dat van baan veranderde daalde met 10% naar minder dan een derde. Het gemiddelde bedrag dat de bureaus besteedden aan training en ontwikkeling steeg tot ongeveer 2% van het totale netto inkomen. (bron: PR Week UK)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid