Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten zijn supermarktfolders zat

De consument is het beu. Hij krijgt karrenvrachten folders in de brievenbus, maar leest ze niet allemaal door en gebruikt ze vrijwel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is althans conclusie van een kwalitatief onderzoek van de Universiteit Maastricht onder dertig supermarktbezoekers naar de effectiviteit van reclamefolders van supermarkten in Nederland. De keuze van supermarkt blijkt niet afhankelijk te zijn van de folders die op de deurmat ploffen. De jongere, rationele consument let wel op reclame, maar wordt niet beïnvloed. De oudere gemaksconsument neemt folders wel uitgebreid door, maar gebruikt ze nauwelijks voor de keuze van de supermarkt. Ook aangepaste folders bieden daarbij geen soelaas.

related partner content for mobile comes here

Volgens onderzoeker Linda Harleman wekken de huis-aan-huisfolders niets dan irritatie op, zodat ze ook voor doeleinden als imagoverbetering en naamsbekendheid weinig zin hebben. Ze vermoedt dat het beter is om aanbiedingen en productinformatie meer gericht op doelgroepen te verspreiden. Mogelijke alternatieven zijn daarbij billboards, posters, folders in de winkel of een website.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in