De echte winnaars op internet
Het lijkt erop dat de ondernemingen van de ‘oude’ economie in de beste positie zitten om internettechnologie te benutten. Hun voordelen: ze beschikken over voldoende geld om investeringen te financieren, over een degelijke klantenkring, een beproefde organisatie. En over de juiste houding: de nieuwe technologie wordt kritisch, rationeel en ‘hypevrij’ benaderd, waarbij dingen alleen worden toegepast als dat reële efficiëntievoordelen oplevert. De praktijk lijkt te bevestigen dat gevestigde bedrijven hoge ogen gooien in de internetwereld. In België bijvoorbeeld weten bedrijven als Delhaize, Mazda Logistics en banken (zoals KBC) van internettechnologie te profiteren. Trends laat een paar van deze ‘niet-dotcompioniers’ de revue passeren. Forrester Research verwacht dat de oude economie over twee jaar 75% van de online detailhandel in bezit heeft, en die verwachting is ongetwijfeld nog aan de conservatieve kant.
<#FONT SIZE=1>Bron: trends, 5-4-2001 <#/FONT>
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid