Overslaan en naar de inhoud gaan

Danone wint zaak van criticaster

Het Franse zuivelbedrijf Groupe Gervais-Danone heeft een belangrijke imago-rechtzaak gewonnen. Verliezer was een actievoerder die vanwege…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Groupe Gervais-Danone heeft eind maart aangekondigd dat er wereldwijd 1.780 ontslagen zullen vallen, waarvan 806 in Frankrijk. De communicatieafdeling van het bedrijf doet zijn best om deze beslissing uit te leggen, maar de Franse socialistische partij en de vakbonden hebben besloten producten van de zuivelproducent te boycotten.

related partner content for mobile comes here

Actievoerder Olivier Malnuit heeft zelfs een opgezet om consumenten aan te sporen niets meer van Gervais-Danone te kopen. Een Parijse rechtbank heeft nu besloten dat de site onmiddellijk moet worden gesloten, aangezien deze 'onwettelijk gebruikmaakt van merken die behoren tot Gervais-Danone'. De rechterlijke beslissing kan een belangrijk precedent worden in de strijd tegen websites die producten en merken bekritiseren.

De heer Malnuit kreeg een week de tijd om zijn boycotsite te ontdoen van de merknaam Danone en bijbehorende producten. Bij weigering kost hem dat dagelijks 1.000 frank. Aangezien de site nog steeds online is, zal Malnuit voor principe boven de portemonnee hebben gekozen. (bron: PRWeek)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in