Ali B en de filterkoffie-revival: Aromettes


Volgens trendwatchers wil de consument weer echte smaken, en zoekt daar dan producten uit zijn of haar jeugd bij. Filterkoffie is ook een product dat men een beetje uit het oog is verloren, net als het bijbehorende zetritueel. Nederlanders drinken gemiddeld vier koppen per dag en daarvan komen er tegenwoordig twee uit een koffiezetapparaat. Dat is meer dan vijf jaar geleden, toen de verkoop van koffiepads maar liefst 75 procent van de markt bedroeg.
Dat filterkoffie een stuk goedkoper is dan een cupje, speelt natuurlijk ook mee. Marketing- en communicatiemanager van Douwe Egberts Olga Hesselink zei vorige maand tegen de Telegraaf: ‘Filterkoffie wint heel snel terrein terug. Het is de methode bij uitstek waarbij je veel smaak uit de boon haalt. Na de opmars van Senseo en hippe espresso-apparaten gaat de consument nu terug naar nostalgie. En natuurlijk speelt de lagere prijs een rol.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDouwe Egberts komt nu met een innovatie: de Aromettes. Koffieblokjes die bestaan uit geperste gemalen koffie, in de vorm van een koffieboon. De koffieblokjes kunnen gewoon in het koffiefilter worden gegooid. Het verschil met normale gemalen koffie is dat bij deze Aromettes smaak en aroma pas vrijkomen zodra je er water op giet.
De koffiebrander hoopt hiermee tegemoet te komen aan de wens van de consument: terug naar de basis, maar wel met lekkere koffie die goed blijft smaken.
Ali B mag de filterkoffie-innovatie aan de man/vrouw brengen, in de nieuwste commercial:
Na commercial is onderdeel van de nieuwe merkstrategie van Douwe Egberts, met bijbehorend merkplatform 'goede ideeën beginnen met goede koffie'. Eerder speelden producer Reinout Oerlemans en stylist van de sterren-Leco Zadelhoff in rol in DE-televisiecommercials.
(Overigens drinkt Ali B het liefste thee, zo is te lezen en te zien op zijn blog:)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid