Overslaan en naar de inhoud gaan

Ali B en de filterkoffie-revival: Aromettes

Alles komt weer terug. Na de Senseo-pads schijnen Nederlanders weer terug te verlangen naar ouderwetse filterkoffie. Goed nieuws dus voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens trendwatchers wil de consument weer echte smaken, en zoekt daar dan producten uit zijn of haar jeugd bij. Filterkoffie is ook een product dat men een beetje uit het oog is verloren, net als het bijbehorende zetritueel. Nederlanders drinken gemiddeld vier koppen per dag en daarvan komen er tegenwoordig twee uit een koffiezetapparaat. Dat is meer dan vijf jaar geleden, toen de verkoop van koffiepads maar liefst 75 procent van de markt bedroeg.

related partner content for mobile comes here

Dat filterkoffie een stuk goedkoper is dan een cupje, speelt natuurlijk ook mee. Marketing- en communicatiemanager van Douwe Egberts Olga Hesselink zei vorige maand tegen de Telegraaf: ‘Filterkoffie wint heel snel terrein terug. Het is de methode bij uitstek waarbij je veel smaak uit de boon haalt. Na de opmars van Senseo en hippe espresso-apparaten gaat de consument nu terug naar nostalgie. En natuurlijk speelt de lagere prijs een rol.’

Douwe Egberts komt nu met een innovatie: de Aromettes. Koffieblokjes die bestaan uit geperste gemalen koffie, in de vorm van een koffieboon. De koffieblokjes kunnen gewoon in het koffiefilter worden gegooid. Het verschil met normale gemalen koffie is dat bij deze Aromettes smaak en aroma pas vrijkomen zodra je er water op giet.

De koffiebrander hoopt hiermee tegemoet te komen aan de wens van de consument: terug naar de basis, maar wel met lekkere koffie die goed blijft smaken.

Ali B mag de filterkoffie-innovatie aan de man/vrouw brengen, in de nieuwste commercial:

Na commercial is onderdeel van de nieuwe merkstrategie van Douwe Egberts, met bijbehorend merkplatform 'goede ideeën beginnen met goede koffie'. Eerder speelden producer Reinout Oerlemans en stylist van de sterren-Leco Zadelhoff in rol in DE-televisiecommercials.

(Overigens drinkt Ali B het liefste thee, zo is te lezen en te zien op :)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in