
De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) levert haar bijdrage tegen het groeiend overgewicht en maakte gisteren haar inbreng in het gezamenlijke actieplan openbaar. De FNLI ontwikkelt haar activiteiten op basis van haar drie in 2004 geformuleerde beleidspunten: Goede voorlichting aan de consument, werken aan productsamenstelling/onderzoek en zelfregulering.
De FNLI wil de consument de middelen geven om zelf keuzes voor een gebalanceerd eet- en beweegpatroon te kunnen maken.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROS(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWDe FNLI zet zich in voor een rode draad in de boodschap: ‘Eet gevarieerd en met mate, en zorg voor voldoende beweging’. Daarom komt de federatie met een logo en eenduidige informatie op de verpakking. Verder wordt onderzocht of er ‘een grootschalig centraal productinformatiesysteem’ met informatie over voedingswaarden van producten kan komen dat voor consumenten makkelijk toegankelijk is. Tenslotte wordt ook gewerkt aan nieuw voorlichtingsmateriaal over voeding en beweging. De FNLI denkt aan een interactieve module die gekoppeld kan worden aan nationale campagnes, bijvoorbeeld op scholen, in bedrijven en supermarkten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee