Nieuwe NUON campagne voor kinderen


Door middel van vijf korte filmpjes laat Nuon zien dat energiebesparing belangrijk, gemakkelijk en slim is. De filmpjes zijn tot half januari 2006 te zien in de reclameblokken op de kinderzenders Nickelodeon, Z@pp en Jetix. De campagne wordt ondersteund door de website www.poweryouri.nl . Hoofdpersoon in de Nuon tv-commercials is de bijdehante jongen Youri, die in de filmpjes met zijn broertje als 'lijdend voorwerp' aan zijn leeftijdgenootjes demonstreert hoe in het dagelijkse leven zuiniger kan worden omgegaan met energie.
Energiebesparing maakt al jaren deel uit van de communicatie-inspanningen van Nuon. De energieonderneming wil op diverse manieren haar maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen om de energievoorziening in de toekomst veilig te stellen. “Eén van deze manieren is door mensen, jong en oud, ervan bewust te maken dat energie een schaars en kostbaar goed is dat niet verspild moet worden. Aandacht voor kennis, houding en gedrag van kinderen ten aanzien van energieverbruik en duurzame energie is daarvoor essentieel”?aldus Ilse Lasschuijt, Manager Communicatie Nuon Retail.Nuon is sinds 2002 expliciet actief op het gebied van energievoorlichting gericht op jongeren. Zo ontwikkelde de energieleverancier het lespakket Natuurlijk Energie voor kinderen in het basisonderwijs. Bijna 2000 scholen werken met dit pakket. Verder biedt Nuon MY-NRG aan, gericht op kinderen t/m zestien jaar in het voortgezet onderwijs.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid