Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe NUON campagne voor kinderen

Energieleverancier Nuon is deze week begonnen met een voorlichtingscampagne gericht op kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door middel van vijf korte filmpjes laat Nuon zien dat energiebesparing belangrijk, gemakkelijk en slim is. De filmpjes zijn tot half januari 2006 te zien in de reclameblokken op de kinderzenders Nickelodeon, en Jetix. De campagne wordt ondersteund door de website . Hoofdpersoon in de Nuon tv-commercials is de bijdehante jongen Youri, die in de filmpjes met zijn broertje als 'lijdend voorwerp' aan zijn leeftijdgenootjes demonstreert hoe in het dagelijkse leven zuiniger kan worden omgegaan met energie.

related partner content for mobile comes here

Energiebesparing maakt al jaren deel uit van de communicatie-inspanningen van Nuon. De energieonderneming wil op diverse manieren haar maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen om de energievoorziening in de toekomst veilig te stellen. “Eén van deze manieren is door mensen, jong en oud, ervan bewust te maken dat energie een schaars en kostbaar goed is dat niet verspild moet worden. Aandacht voor kennis, houding en gedrag van kinderen ten aanzien van energieverbruik en duurzame energie is daarvoor essentieel”?aldus Ilse Lasschuijt, Manager Communicatie Nuon Retail.Nuon is sinds 2002 expliciet actief op het gebied van energievoorlichting gericht op jongeren. Zo ontwikkelde de energieleverancier het lespakket voor kinderen in het basisonderwijs. Bijna 2000 scholen werken met dit pakket. Verder biedt Nuon aan, gericht op kinderen t/m zestien jaar in het voortgezet onderwijs.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in