Overslaan en naar de inhoud gaan

56 procent van de digitale advertenties wordt nooit gezien

Google voedt met nieuw rapport de twijfel van de adverteerder in de digitale advertentie industrie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De publicatie van onderzoeksrapport komt op een slecht moment voor de digitale advertentie industrie. Beschuldigingen van fraude en een slechte inventarisatie van kwaliteit doen het vertrouwen in de industrie geen goed. Daardoor ontstaat er twijfel of de industrie wel kan leveren, wat aan de betalende adverteerder is beloofd. 

related partner content for mobile comes here

Moderne technologieën maken het steeds beter mogelijk om het effect van een advertentie in kaart te brengen. Het onderzoek laat ook zien dat verticale advertentieblokken het meest worden gezien en dat advertenties boven de &;vouw&; van de website geen views garanderen. Googles bevindingen zijn gebaseerd op informatie uit Googles &;&; en &;Google Display Network&; van oktober 2014.

Het onderzoeksrapport is te lezen.


Lees in Adformatie  meer over digitaal adverteren en viewability in de update &;IAB stelt norm voor online reclamekijktijd&;. Net als IAB rekent Google dat een advertentie viewable is als 50% van de pixels minimaal 1 seconde in beeld is geweest. De vraag is of deze viewability-standaard betrouwbaar genoeg is, om dergelijke conclusie uit te kunnen spreken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in