Overslaan en naar de inhoud gaan

Sportsponsoring: Aston Martin Red Bull Racing

Sponsoring maakt relevante doelgroepen enthousiast over jouw merk.
Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
© Blauw Research
Miniatuurvoorbeeld
© Blauw Research

Maar als je je marketingbudget aan sponsoring uitgeeft, wil je uiteraard wel de effectiviteit van die sponsoring meten. Sponsoring Effectiveness Tracking helpt je daarbij.

Sponsoring Effectiveness Tracking meet je effectiviteit

Sinds begin dit jaar is automerk Aston Martin samen met Red Bull teamsponsor binnen de Formule 1. Het team waarvoor Max Verstappen en Daniel Ricciardo uitkomen heet nu voluit: Aston Martin Red Bull Racing.

Inzicht in de effectiviteit van het sponsorship

Het internationale sponsorship van Aston Martin geeft het automerk de kans om het imago van Aston Martin als innovatief merk te versterken. Om te kijken in hoeverre Aston Martin daarin slaagt, hebben we een Sponsoring Effectiveness Tracker opgezet. Dit onderzoek laat op verschillende momenten in tijd zien hoe het ervoor staat met:

  • Sponsorbekendheid
  • Gewenste associaties en te claimen domeinen en doelgroepen
  • Impact van het sponsorship op het merk

Meestal is het startpunt bij een tracker het algemeen publiek. Je richt je op sportfans en het doel is van om van die fans klanten te maken. Maar bij Aston Martin ligt dat iets anders.

Aston Martin richt zich op een hoger segment, de zogenaamde premium en luxury car buyers. Voor Aston Martin gaan we dus specifiek op zoek naar de voor dat merk belangrijkste doelgroep.

Wereldwijd sponsoronderzoek

Blauw heeft ruime ervaring op het gebied van internationaal sponsoronderzoek. Onder andere voor de UEFA Champions League, Nissan in Formula E en Volvo in hockey.

Samen met Aston Martin zijn we dit jaar al voor de start van het Formule 1 raceseizoen begonnen met de Sponsoring Effectiveness Tracker. Twee keer per jaar doen we online onderzoek in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Japan en het Duitssprekende deel van Europa.

Door met het onderzoek te starten voor de start van de Formule 1, hebben we een goede benchmark voor de ontwikkeling van de merkindicatoren. Halverwege het raceseizoen staat de tweede meting gepland. En na afloop van het seizoen de derde.

De tracker geeft Aston Martin inzicht in: 

  • De sponsorbekendheid;
  • De passendheid van het sponsorship volgens diverse doelgroepen
  • De effecten op de merk KPI’s; hoe beïnvloedt de sponsoring imago, merkbekendheid en merkvoorkeur.  

Wil je ook weten welk waardevolle inzichten je sponsoring oplevert?

Lees meer over sponsoring effectiveness onderzoek bij Blauw Research

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in