Overslaan en naar de inhoud gaan

Millennials, hoe kun je ze bereiken?

Wil je weten hoe je met jouw merk richting kunt geven aan het leven van een millennial?
Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
© blauw
Miniatuurvoorbeeld
© blauw

Millennials... iedereen heeft het erover!

Natuurlijk is de term niet nieuw, maar het lijkt nu echt een hot topic te worden. Het is een doelgroep waar wij als Blauw regelmatig onderzoek naar doen en die mij blijft boeien.

Als zelf een millennial zijnde, gaat mijn hart sneller kloppen van onderzoek waarin de veelbelovende generatie Y centraal staat. Zal ik overeenkomsten zien met mijn eigen leven, lasten en lusten? Of ben ik de uitzondering die de regel bevestigt. Een ding is zeker; de prototype millennial bestaat niet.
 
Mensen hebben het nodig om in hokjes te denken. Wie past dan binnen het hokje ‘millennial’? Er heerst een stereotype beeld van extraverte en succesvolle hipsters en fitgirls voor wie elke dag een feestje moet zijn en voor wie het aantal likes zaligmakend is #selfie #goals.  Wat is er nu waar van dit beeld?

De feiten

Millennials zijn mannen en vrouwen (en alles daartussenin) geboren tussen 1980 en 2000. Veel sprekende getallen, want hoe kan je een 20-jarige student die nog thuis woont bij de ouders en een 35-jarige parttimer met 2 kinderen met elkaar vergelijken.  De verschillen lijken zo op het eerste gezicht groter dan de overeenkomsten. Inmiddels heb ik mijn stereoplaatje bijgesteld. De standaard millennial bestaat niet. Juist de diversiteit in personen en karakters moet omarmd worden!

Wat zowel de 20-jarige als de 35-jarige met elkaar gemeen hebben, is dat zij zijn opgegroeid in een wereld waarin steeds meer mogelijk is. Grenzen zijn vervaagd wanneer we bijvoorbeeld kijken naar uiterlijk, kleding, culturen en banen.  Tegelijk geeft deze vervaging van grenzen een behoefte aan houvast. Wanneer alles maar mag en kan, aan welke normen en waarden moet dan nog vast worden gehouden.

Dat levert vragen (en een dertigers-dilemma) op als: wat wil je uit het leven halen? Wanneer doe je het goed? Een tendens die heeft geleid tot één van de grootste overeenkomsten tussen veel millennials: onzekerheid. Millennials zijn op zoek naar richting in hun leven, richting die zij graag bij hun vrienden, familie en bij merken zoeken.

Wil je weten hoe je met jouw merk richting kunt geven aan het leven van een millennial?

Ga met hen in gesprek via onze millennial community of vraag Christian de Jong om meer informatie.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in