Overslaan en naar de inhoud gaan

De toekomst van marketing

In samenwerking met de Hogeschool Utrecht heeft NIMA recent onderzoek gedaan naar de toekomst van marketing.
Partner
NIMA

Het Nederlands Instituut voor Marketing is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun carrière op het terrein van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. NIMA geeft met examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Het doel van NIMA is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken.

Toekomst van marketing
Toekomst van marketing

Als mens en ook zeker als marketeer kunnen we moeilijk omgaan met onzekerheden. Daarom meten we alles ook zo graag. Het geeft op zijn minst een gevoel van controle. Zo zouden we het liefst ook controle hebben over de toekomst. We willen ons kunnen voorbereiden op wat komen gaat, maar het is steeds moeilijker om vat te krijgen op de toekomst. Er zijn zo veel factoren die een rol spelen, dus waar begin je?

NIMA heeft geen glazen bol, maar ze hebben er wel voor gezorgd dat jij je goed kunt voorbereiden op jouw toekomst als marketeer. In samenwerking met de Hogeschool Utrecht heeft NIMA recent onderzoek gedaan naar de toekomst van marketing. Op basis van trends zijn er mogelijke scenario’s voor de nabije toekomst van ons vakgebied geschetst. Vervolgens hebben ze vanuit die verschillende scenario’s de competenties opgehaald die marketeers vanaf vandaag zouden moeten ontwikkelen. Dit met als doel dat jij je als marketeer goed kunt voorbereiden op wat er gaat komen.

De uitkomsten van dit onderzoek geven je dus handvatten voor de toekomst. Want bestaat er straks nog wel een digital marketeer of hebben we alleen nog maar customer experiencemanagers? Gaat het niet meer om marktaandeel, maar om customer life time value? Er komen verschillende thema’s aan bod, zoals technologische innovaties, maar ook data-ethiek, privacy, klantbeleving en purpose zijn zaken om rekening mee te houden.

Op dinsdag 26 januari delen Kirsten Andres RM (voorzitter en directeur NIMA) en Tijs Timmerman (lector marketing & customer experience Hogeschool Utrecht) de resultaten tijdens een digitale lunchbreak. Onder begeleiding van Luuk Ros SCP (hoofdredacteurs van Marketingfacts) nemen zij tussen 12.00 en 13.00 uur de resultaten met je door. Deze sessie is gratis te volgen in Google Meets. Dus blok dit uurtje in je agenda en klik op 26 januari op deze link. Je hoeft hier geen software voor te downloaden. De link brengt je rechtstreeks in de lunchbreak, maar wel pas op 26 januari. De link wordt vlak voor de sessie actief.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
NIMA

Het Nederlands Instituut voor Marketing is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun carrière op het terrein van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. NIMA geeft met examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Het doel van NIMA is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in