Overslaan en naar de inhoud gaan

De marketinglessen van marketingbaas: Erik van Leeuwen van de NN Group

In deze aflevering staat NN Group en Erik van Leeuwen centraal
Partner
NIMA

Het Nederlands Instituut voor Marketing is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun carrière op het terrein van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. NIMA geeft met examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Het doel van NIMA is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken.

Marketingbazen: Erik van Leeuwen van NN
Marketingbazen: Erik van Leeuwen van NN

Wat is het geheim van de perfecte sponsorfit? NN Group’s Erik van Leeuwen deelt drie geheimen rond het sponsoren van de hardloopsport in MarketingBazen. 

In de serie Marketingbazen, geproduceerd door Big Shots in samenwerking met NIMA Young Professionals, geven de beste marketeers van Nederland superslimme inzichten aan de hand van hun eigen producten. In deze aflevering staat NN Group en sponsorship manager Erik van Leeuwen centraal.

Les 1: Kies de juiste sponsorfit

Gezondheid, past bij ons als financieel dienstverlener. Door sponsoring van hardloopevenementen zorgen wij voor een prettige manier van merkbeleving met NN Group. Je sponsoring moet goed uitlegbaar zijn aan klanten en aansluiten bij wat je klanten wilt vertellen. Maak een passend en natuurlijk verhaal.

Les 2: Creëer unieke en consistente merkbeleving

Focus je op één domein en probeer daar in uit te blinken. NN is supporter van alle hardlopers, van de beginnende loper tot de doorgewinterde prof.

“Sponsoren is veel meer dan alleen het betalen van geld. Zo supporten wij bijvoorbeeld ook de lopers van running blind. We willen er echt zijn voor alle lopers en dit past bij de strategie van het bedrijf.” Zo draag je met het sponsorship tevens een steentje bij aan de maatschappij.

Les 3: Wees onderscheidend

Denk buiten de gebaande paden. Door bijvoorbeeld innovaties als SmartMedal, dat iedere loper een persoonlijke deelbare ervaring geeft na afloop van een door NN gesponsord hardloopevenement. Maar ook door de introductie van het NN Running Team, het eerste professionele hardloopteam in samenwerking met oa. Nike.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

NIMA Young Professionals inspireert young marketingprofessionals onder andere door een kijkje in de keuken van A-Merken tijdens de Top Marketing Tours-events. In 2020 zijn ze te gast bij Hema, Blijdorp, Jumbo, Nationale Nederlanden en KLM. Lid worden, en hun evenementen bijwonen? Check NIMA.nl.

Big Shots is een online video-agency uit Amsterdam die werkt volgens het credo 'Make It Worth Sharing'. Onderverdeeld in de specialisaties Campagnes, Series, Corporate en We Explain, biedt Big Shots bureaus, merken en publishers creatieve en onderscheidende films en series, gemaakt voor het digitale tijdperk. Meer zien? Check Bigshots.nl

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
NIMA

Het Nederlands Instituut voor Marketing is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun carrière op het terrein van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. NIMA geeft met examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Het doel van NIMA is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in