
In een experiment in Spanje is word of mouth gecombineerd met mobiele communicatie. Bij de lancering van een nieuwe gel werden jongeren gevraagd om mee te doen aan een fotowedstrijd. Wie een foto van zichzelf inzond met een bijzonder kapsel, maakte kans op prijzen en kreeg bovendien een gratis advies.
De deelnemers werden ook aangespoord om vrienden of bekenden te vragen om aan de wedstrijd mee te doen, waarbij ze een kleine beloning kregen voor elke aanmelding. Opvallend was dat de vrienden en bekenden minstens zo enthousiast waren als de oorspronkelijke deelnemers.
Vacatures
Content Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftHet feit dat ze door iemand uit hun omgeving waren geattendeerd op de actie fungeerde blijkbaar als een extra stimulans om er iets leuks van te maken. Dat straalde uiteindelijk ook af op het merk. Conclusie: word of mouth is niet alleen effectief qua respons maar verhoogt ook de waardering voor het aangeprezen merk.
Bron: Journal of Advertising Research
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee