Overslaan en naar de inhoud gaan

Word of mouth maakt enthousiast

Uit Spaans onderzoek blijkt dat word of mouth in combinatie met mobiele communicatie uitstekend werkt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De deelnemers werden ook aangespoord om vrienden of bekenden te vragen om aan de wedstrijd mee te doen, waarbij ze een kleine beloning kregen voor elke aanmelding. Opvallend was dat de vrienden en bekenden minstens zo enthousiast waren als de oorspronkelijke deelnemers.

Het feit dat ze door iemand uit hun omgeving waren geattendeerd op de actie fungeerde blijkbaar als een extra stimulans om er iets leuks van te maken. Dat straalde uiteindelijk ook af op het merk. Conclusie: word of mouth is niet alleen effectief qua respons maar verhoogt ook de waardering voor het aangeprezen merk.

Bron: Journal of Advertising Research

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in