Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat leest de zakenman?

De traditionele business to businness pr mikt meestal op op de grotere zakentijdschriften, in de veronderstelling dat dit de beste manier…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Doremus & Co, een reclamebureau uit New York, maakt onderscheid tussen de verschillende segmenten binnen de bedrijfstop en onderzocht wat de directeuren buiten de traditionele publicaties nog meer lezen en waar zij naar luisteren. Volgens Jeff DeJoseph van Doremus & Co, is het typische b2b plan weinig exact. Een onderzoek onder 351 topmensen leverde de volgende resultaten op:

related partner content for mobile comes here

92 procent leest regelmatig The Wall Street Journal, en 57 procent ziet het als verplichte leesstof. Daarnaast leest 81 procent Forbes, 74 procent leest Fortune en 67 procent leest de Business Week. Van de kranten bleek 59 procent de New York Times te lezen, en 34 procent de Financial Times. Maar de onderzoekers verdeelden de executives onder in verschillende categorieën, gebaseerd op het type werker dat zij zijn. Daar werd vervolgens de manier waarop zij aan hun informatie komen gekoppeld. Zo onderscheidt het onderzoek bijvoorbeeld de ‘prestatiegerichte ondernemer’, die het overal prettig werken vindt. Hij (of zij) sport met regelmaat en maakt gebruik van palm pilots. Dit type haalt zijn informatie volgens het onderzoek op een andere plek dan de ‘gevangene van zijn carrière’. Dit is iemand die elke avond tot tien of elf uur doorwerkt en altijd maagpijn heeft maar nooit tijd voor de dokter. De eerste groep blijkt een vast aantal nieuwsbronnen te raadplegen, terwijl het tweede type vooral vakliteratuur leest. (Bron: PR Week)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in