Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever-CMI bekroond als bedrijfsonderzoeker van het jaar

Willeke Brokking, Head of Consumer and Market Insights bij Unilever, heeft de MOAward in ontvangst mogen nemen als bedrijfsonderzoeker van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In club Vooges werd MWM2 gekroond als Marktonderzoeksbureau van het Jaar. Bureauonderzoeker van het jaar werd Gaby Siera, marketeer en antropoloog en oprichter van het bureau Beautiful Lives.

Bij Unilever Benelux werd de afgelopen jaren de broekriem flink aangetrokken en is de concurrentie van huismerken en prijsretailers moordend, zo licht de MOA, Center for Information Based Decision Making & Marketing Research, toe in zijn motivatie: ‘En dan maakt het volgens de jury een verschil als er een CMI-manager in de loopgraven staat die initiatieven neemt om groei te realiseren, bijvoorbeeld met een project waarmee op basis van eerder onderzoek en kennis in het bedrijf concrete aanvalsplannen worden gemaakt om nog eens 14 miljoen additionele omzet uit de markt te halen. De twee andere genomineerden waren Yvonne Dorkhom, marktonderzoeker van PLUS Retail, en Hans Zijlstra, customer insight manager van AirfranceKLM en de man achter het eSCORE- en het Quality Observer-programma.

De Wetenschapsprijs 2014, waarvoor alleen artikelen in aanmerking komen die zijn gepubliceerd in het 39-ste MOA-Jaarboek ‘Ontwikkelingen in het Marktonderzoek’, ging naar ‘Virale marketing: hoe campagnes zich online verspreiden’, van Gerrit van Bruggen en Ralf van der Lans (H1). Volgens de jury ‘een vernieuwend, zeer leesbaar en praktisch toepasbaar overzicht van de recente inzichten op het gebied van virale marketing, waarbij het  - methodologisch geavanceerd - werk van de auteurs zelf een belangrijke rol speelt’.   

Drie maal scheepsrecht voor MWM2
Bij de marktonderzoekbureaus waren dit jaar Blauw, MWM2 en Validators genomineerd: Blauw, MWM2 en Validators. De hoofdprijs ging naar MWM2 dat overigens al voor de derde keer was genomineerd. En, opmerkelijk volgens de jury, kwamen die nominaties alle drie tot stand op basis van andere motivaties. Dit jaar was de jury vooral onder de indruk van een ‘professionaliseringsjump van jewelste’. Ofwel, van hit and run naar een duidelijke strategie.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in