Uitgevers introduceren gedragscode abonnementen


Ook moet informatie over de wijze en het moment van opzegging voor de consument altijd toegankelijk zijn, aldus het verbond. De afspraken worden vastgelegd in een gedragscode.
De stilzwijgende verlenging van abonnementen wordt niet altijd positief ervaren, hoewel in de praktijk uitgevers daar nauwelijks klachten over ontvangen. Het NUV onderkent dat de informatie over het opzeggen van abonnementen niet altijd even makkelijk is te vinden. Zo zijn abonnees soms onbekend met de opzegtermijn of uiterlijke opzegdatum.
Het uitgeversverbond wil die abonnees helpen door er via een gedragscode voor te zorgen dat deze informatie voortaan altijd op een duidelijke plek beschikbaar is. Ook de wijze van opzegging wordt in de code geregeld. Voortaan kan de consument niet alleen schriftelijk, maar ook per e-mail of telefonisch opzeggen. Het NUV streeft ernaar om de code begin volgend jaar in te kunnen laten gaan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid