Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitgevers introduceren gedragscode abonnementen

Het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) maakt met de aangesloten uitgevers van publiekstijdschriften en dagbladen afspraken over de wijze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook moet informatie over de wijze en het moment van opzegging voor de consument altijd toegankelijk zijn, aldus het verbond. De afspraken worden vastgelegd in een gedragscode.
De stilzwijgende verlenging van abonnementen wordt niet altijd positief ervaren, hoewel in de praktijk uitgevers daar nauwelijks klachten over ontvangen. Het NUV onderkent dat de informatie over het opzeggen van abonnementen niet altijd even makkelijk is te vinden. Zo zijn abonnees soms onbekend met de opzegtermijn of uiterlijke opzegdatum.

related partner content for mobile comes here

Het uitgeversverbond wil die abonnees helpen door er via een gedragscode voor te zorgen dat deze informatie voortaan altijd op een duidelijke plek beschikbaar is. Ook de wijze van opzegging wordt in de code geregeld. Voortaan kan de consument niet alleen schriftelijk, maar ook per e-mail of telefonisch opzeggen. Het NUV streeft ernaar om de code begin volgend jaar in te kunnen laten gaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in