Overslaan en naar de inhoud gaan

TMF-awards trekt veel kijkers

De publieke omroep behaalde in week 15 een gezamenlijk marktaandeel van 41 procent, de commerciële zenders scoorden samen 45 procent. TMF…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens de live uitzending scoorde de show op het hoogtepunt een marktaandeel van 54 procent in de doelgroep 13-19 jaar. Het gemiddelde marktaandeel in die doelgroep was over de avond 35,3 procent. Volgens de muziekzender is dat een record. Het blijft toch vooral voetbal dat de tv-zenders domineert. Het best bekeken programma was afgelopen week de wedstrijd Feyenoord-Inter Milan (2-2), met 3.230 miljoen kijkers. Daarmee verslaat de wedstrijd waarin Feyenoord de Uefa-cup finale haalde de traditionele nummer één het NOS Journaal van 20.00 uur op zondag. Dat komt opvallend genoeg in week 15 pas op de zesde plaats. Studio Sport van 19.00 uur op zondag is de nummer twee met ruim 2.9 miljoen toeschouwers, Kopspijkers behaalt de derde plaats met ruim 2.1 miljoen kijkers. De halve finalewedstrijd in de Amstel Cup tussen Ajax en PSV (3-0) trok 2.155 miljoen kijkers. De vrijdagse uitzending van GTST is vijfde met ruim 2.1 miljoen kijkers. De commerciële zenders verdeelden de koek als volgt: RTL4 had een marktaandeel van 17 procent, RTL5 4, Yorin 5, SBS6 11, Net5 5 en V8 3 procent.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in