TMF-awards trekt veel kijkers


Tijdens de live uitzending scoorde de show op het hoogtepunt een marktaandeel van 54 procent in de doelgroep 13-19 jaar. Het gemiddelde marktaandeel in die doelgroep was over de avond 35,3 procent. Volgens de muziekzender is dat een record. Het blijft toch vooral voetbal dat de tv-zenders domineert. Het best bekeken programma was afgelopen week de wedstrijd Feyenoord-Inter Milan (2-2), met 3.230 miljoen kijkers. Daarmee verslaat de wedstrijd waarin Feyenoord de Uefa-cup finale haalde de traditionele nummer één het NOS Journaal van 20.00 uur op zondag. Dat komt opvallend genoeg in week 15 pas op de zesde plaats. Studio Sport van 19.00 uur op zondag is de nummer twee met ruim 2.9 miljoen toeschouwers, Kopspijkers behaalt de derde plaats met ruim 2.1 miljoen kijkers. De halve finalewedstrijd in de Amstel Cup tussen Ajax en PSV (3-0) trok 2.155 miljoen kijkers. De vrijdagse uitzending van GTST is vijfde met ruim 2.1 miljoen kijkers. De commerciële zenders verdeelden de koek als volgt: RTL4 had een marktaandeel van 17 procent, RTL5 4, Yorin 5, SBS6 11, Net5 5 en V8 3 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid