Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen risico nemen is gevaarlijk

Of het de terugvallende economie is of een 11 september effect, hij weet het niet. Maar ‘risk’ lijkt een four-letter word te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De visie van Hammonds: wees niet zoals alle anderen, maar zorg dat je opvalt. Durf risico’s te nemen, zelfs in tijden wanneer het economisch wat minder gaat. Als voorbeeld noemt hij Renegade Marketing Group, gevestigd in Manhattan. Renegade houdt zich bezig met guerillamarketing, al praat het bedrijf zelf liever over ‘unconventional relationship building’. Hammonds is enthousiast over de marketingregels van Renegade. Eén van die regels is: zorg ervoor dat je de klanten van het bedrijf verrast (‘Dit had ik nooit van ze verwacht’). Een andere: zorg ervoor dat de aan de klant verkochte marketingstrategie ook intern voor verbazing zorgt (‘Hoe is deze campagne in hemelsnaam goedgekeurd?’).

related partner content for mobile comes here

Nog een tip: focus niet langer op de meerderheid, maar op de minderheid. Werd in het verleden een reclame door zeven, acht leden van een tienkoppig panel goed gevonden, zat je goed en focuste je op de meerderheid. Nu moet er ingezoomd worden op de twee leden die er geen barst aan vonden. Marketing is niet langer het focussen op zeven van de tien, maar op één van die tien. En dat op een opvallende, risicovolle wijze. En gaat dat een keer fout? Geeft niet, de consument zal je die fouten vergeven: ‘Het grootste risico is juist kiezen voor de veiligheid van je merk’, zegt Drew Neisser van Renegade. Hij vindt dat een marketingstrategie met een minimum aan risico een teken van zwakte is.

< SIZE=1>Bron: Fast Company<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in