Campagne tegen verdrinking
Het startschot voor de campagne in zwembad
Keerpunt in Zoetermeer gegeven, waar de stichting Consument en Veiligheid de anti-verdrinkingscampagne Watervlug zal presenteren. Ieder jaar verdrinken er in Nederland ongeveer honderd mensen. In de leeftijdscategorie van één tot en met vier jaar is verdrinking zelfs de belangrijkste doodsoorzaak, zo blijkt uit gegevens van de Maatschappij tot Redding van Drenkelingen. Deze organisatie en onder meer de stichting
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisConsument en Veiligheid doen in juni mee aan een internationaal congres in
Amsterdam over hoe verdrinking kan worden voorkomen. ‘Watervlug’ is onderdeel van een groter veiligheidsproject voor ouders en kinderen, dat al loopt sinds 1997. De stichting heeft de afgelopen jaren aandacht besteed aan de gevaren van vergiftiging, vervoer en valpartijen. Na de anti-verdrinkingscampagne staan over twee jaar weer andere acties op
het programma. Zo wil Consument en Veiligheid voor ouders en kinderen ook de risico's van brand en het gevaar van verstikking onder de aandacht brengen. (Bron: ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid