Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne tegen verdrinking

Onder de naam ‘Watervlug’ start de stichting Consument en Veiligheid op 8 april een campagne om het aantal verdrinkingsgevallen onder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het startschot voor de campagne in zwembad

related partner content for mobile comes here

Keerpunt in Zoetermeer gegeven, waar de stichting Consument en Veiligheid de anti-verdrinkingscampagne Watervlug zal presenteren. Ieder jaar verdrinken er in Nederland ongeveer honderd mensen. In de leeftijdscategorie van één tot en met vier jaar is verdrinking zelfs de belangrijkste doodsoorzaak, zo blijkt uit gegevens van de Maatschappij tot Redding van Drenkelingen. Deze organisatie en onder meer de stichting

Consument en Veiligheid doen in juni mee aan een internationaal congres in

Amsterdam over hoe verdrinking kan worden voorkomen. ‘Watervlug’ is onderdeel van een groter veiligheidsproject voor ouders en kinderen, dat al loopt sinds 1997. De stichting heeft de afgelopen jaren aandacht besteed aan de gevaren van vergiftiging, vervoer en valpartijen. Na de anti-verdrinkingscampagne staan over twee jaar weer andere acties op

het programma. Zo wil Consument en Veiligheid voor ouders en kinderen ook de risico's van brand en het gevaar van verstikking onder de aandacht brengen. (Bron: ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in