Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN komt abonnees tegemoet over spam

KPN gaat zijn i-mode-abonnees toch de kans geven ongewenste e-mailreclame op hun mobieltje te weren. Wie dat wil kan straks instellen van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen donderdag werd bij de presentatie van het nieuwe systeem voor mobiel internetten nog gezegd dat ongewenste reclame, spam in internettaal, niet volledig zou worden uitgebannen. Bij i-mode kan spam heel kostbaar worden, aldus Trouw. Er staat namelijk tegenover het voordelig kunnen versturen van e-mails dat ook voor het ontvangen van die post betaald moet worden. Ongewenste reclame zou daardoor per bericht al gauw enkele eurocenten gaan kosten. Er is een simpele manier om dat te voorkomen: de e-mailgebruiker geeft op van wie hij wel post wil ontvangen en alle overige post wordt automatische weggegooid. KPN wilde die regeling echter niet invoeren en stelde dat het blokkeren van spam-adressen voldoende moest zijn. Dat werkt echter niet omdat de verzenders van spam elke dag hun naam en adres wijzigen om die blokkade te omzeilen. De Consumentenbond liet meteen weten moeite te hebben met de houding van KPN. In Brussel bepleit de Consumentenbond bij de Europese Commissie zelfs een algeheel verbod op spam. Anderen waarschuwden onder meer dat betaalde spam i-mode kan doen mislukken. KPN heeft zich de kritiek snel aangetrokken. ‘In de volgende versie van de i-modesoftware zullen we de optie inbouwen voor een witte lijst, zoals wij de opt-in regeling noemen', zo zei een woordvoerster gisteren.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in