Geen tekenen van herstel volgens Zenith
De boodschap van Zenith druist daarmee in tegen voorspellingen van andere reclamenetwerken, die met name in de tweede helft van 2002 al wat meer perspectief zien. ‘Ondanks het toegenomen vertrouwen van de consument en tekenen van economisch herstel in de meeste van onze zeven markten, zullen adverteerders alleen meer spenderen als de omzetten toenemen’, schrijft Zenith volgens Campaign. Zenith voorspelt dat de bestedingen opnieuw zullen dalen in de grootste markten: gemiddeld 1,9 procent. In de VS zou het 1,8 procent zijn. Daar zouden vooral dagbladen en tijdschriften het meeste lijden. De tv-markt zou daarentegen weer gaan groeien. In Europa zouden de bestedingen wel eens met 1,6 procent kunnen dalen. Met name Duitsland en Engeland hebben het moeilijk, terwijl Italië een groei laat zien van 2 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid