Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen tekenen van herstel volgens Zenith

De reclamebranche hoeft volgens Zenith Optimedia Group geen snel herstel te verwachten, zo meldt het mediabureaunetwerk in haar laatste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De boodschap van Zenith druist daarmee in tegen voorspellingen van andere reclamenetwerken, die met name in de tweede helft van 2002 al wat meer perspectief zien. ‘Ondanks het toegenomen vertrouwen van de consument en tekenen van economisch herstel in de meeste van onze zeven markten, zullen adverteerders alleen meer spenderen als de omzetten toenemen’, schrijft Zenith volgens Campaign. Zenith voorspelt dat de bestedingen opnieuw zullen dalen in de grootste markten: gemiddeld 1,9 procent. In de VS zou het 1,8 procent zijn. Daar zouden vooral dagbladen en tijdschriften het meeste lijden. De tv-markt zou daarentegen weer gaan groeien. In Europa zouden de bestedingen wel eens met 1,6 procent kunnen dalen. Met name Duitsland en Engeland hebben het moeilijk, terwijl Italië een groei laat zien van 2 procent.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in