Snijden in lange termijn


Veel managers zijn de laatste jaren verwend geraakt. Ze wisten jaar na jaar prima te presteren, met als gevolg dat ze niet meer goed weten wat tegenslagen zijn. Dat lijkt een van de redenen dat er nu bij de eerste signalen van malaise vaak zo krampachtig wordt gereageerd. In Duitsland hebben veel bedrijven al drastisch gesneden in de kosten, en gaan de mooie voornemens voor de toekomst meteen de ijskast in. Een voor de hand liggende bezuinigingspost is uiteraard het reclamebudget. Want daar kun je in snijden zonder dat het meteen tot een afnemende omzet leidt en zonder dat er in eigen huis ontslagen hoeven te vallen.Toch zijn er ook bedrijven die zich niet zomaar van de wijs laten brengen. De Duitse spoorwegen gaan gewoon door op het ingeslagen communicatiepad, en ook computerfabrikant Compaq houdt zijn ambitieuze doelen overeind. Wie gelijk heeft, zal pas later blijken. Voorlopig moet het voor de bureaus een uitdaging zijn om al te zuinige opdrachtgevers te overtuigen van hun ongelijk. Geïntegreerde communicatie en meer efficiency kunnen daarbij behulpzaam zijn. Maar de grootste uitdaging is en blijft om het gelijk te bewijzen van de aanhangers van de theorie van het anticyclisch budgetteren.
<#FONT SIZE=1>Bron: Werben & Verkaufen<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid