Overslaan en naar de inhoud gaan

Snijden in lange termijn

De vette jaren zijn voorbij. Voor veel bedrijven het sein om de fraaie langetermijnstrategieën bij het grof vuil te zetten en zich weer op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel managers zijn de laatste jaren verwend geraakt. Ze wisten jaar na jaar prima te presteren, met als gevolg dat ze niet meer goed weten wat tegenslagen zijn. Dat lijkt een van de redenen dat er nu bij de eerste signalen van malaise vaak zo krampachtig wordt gereageerd. In Duitsland hebben veel bedrijven al drastisch gesneden in de kosten, en gaan de mooie voornemens voor de toekomst meteen de ijskast in. Een voor de hand liggende bezuinigingspost is uiteraard het reclamebudget. Want daar kun je in snijden zonder dat het meteen tot een afnemende omzet leidt en zonder dat er in eigen huis ontslagen hoeven te vallen.Toch zijn er ook bedrijven die zich niet zomaar van de wijs laten brengen. De Duitse spoorwegen gaan gewoon door op het ingeslagen communicatiepad, en ook computerfabrikant Compaq houdt zijn ambitieuze doelen overeind. Wie gelijk heeft, zal pas later blijken. Voorlopig moet het voor de bureaus een uitdaging zijn om al te zuinige opdrachtgevers te overtuigen van hun ongelijk. Geïntegreerde communicatie en meer efficiency kunnen daarbij behulpzaam zijn. Maar de grootste uitdaging is en blijft om het gelijk te bewijzen van de aanhangers van de theorie van het anticyclisch budgetteren.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Werben & Verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in