Overslaan en naar de inhoud gaan

Starbucks in Afghanistan

Leuk luchtig stukje in Het Parool van vandaag.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Leuk luchtig stukje in van vandaag.

related partner content for mobile comes here

In de Afghaanse stad Kandahar bestaat een Starbucks-café.

Het café is geen onderdeel van de grote Amerikaanse en de keuze in koffie haalt het niet bij de echte Starbucks. Maar de vaste klanten zijn erg blij met het nieuwe café, zo schrijft de krant.

'Oprichter en eigenaar Nasim Sharifi, een Amerikaan van Afghaanse afkomst, zegt met het koffiehuis de befaamde Afghaanse gastvrijheid te willen uitstralen. 'Het moet een plek voor jongeren worden die thuis om verschillende redenen geen vrienden willen ontvangen.' Het publiek is het meest kosmopolitische van Kandahar; sommigen dragen zelfs stropdassen.
'Makkelijk is de start niet geweest. Afghanen drinken bijna geen koffie en Sharifi verkocht in het begin bijna niets; nu verkoopt hij zo'n vijfhonderd kopjes per dag.'

Omdat het merkenrecht in Afghanistan volgens Het Parool niet veel voorstelt, is onduidelijk of Sharifi in juridisch opzicht enig risico loopt.

Misschien moet Starbucks het café maar gewoon 'adopteren'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in