Affiliatemarketing: kies een goed netwerk
Het idee van affiliatemarketing is mooi: affiliates doen de marketing voor je en jij betaalt alleen voor geleverde prestaties. Maar de praktijk is lastiger: je moet de juiste werkwijze kiezen, je moet vele promoties creëren, commissies en partners managen, het programma integreren in de bredere marketingcampagne.
Een belangrijke vraag is of je het affiliatemarketingprogramma in-house gaat runnen of via een extern netwerk. Intern is complex: je moet de noodzakelijke software aanschaffen, medewerkers opleiden, contacten met affiliates leggen enzovoort. Het moeilijkste punt is het vertrouwen bij affiliates: hoe kunnen ze erop vertrouwen dat je tracking- en rapportagetools nauwkeurig zijn?
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDaarom is het vaak beter om gebruik te maken van een kant-en-klaar netwerk dat als onafhankelijke tussenpersoon fungeert, vakkundige mensen in dienst heeft, beproefde technologieën heeft en affiliates zekerheid biedt dat er accuraat wordt gemeten en betaald. Let bij de selectie van en netwerk op de volgende dingen:
- Beschikt het netwerk over snelle, geautomatiseerde transactiegoedkeuring en - verwerking?
- Beschikt het over kritieke massa? (groot volume via groot aantal affiliates)
- Wat voor reputatie heeft het netwerk bij affiliates?
- Hoe zit het met zijn technische competentie?
- Hoe gaat het om met frauduleuze transacties?
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid