Overslaan en naar de inhoud gaan

SNS zet ‘brand journalist’ Lars Sørensen in

Om de bank 'scherp en op koers' te houden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanaf vandaag zal interviewer Lars Sørensen voor de bank SNS aan de slag gaan als &;brand journalist&;. Hij gaat SNS in tweewekelijkse YouTube-video’s alle vragen stellen die &;hij nodig vindt om de bank scherp en op koers te houden&;, aldus SNS. Twee weken geleden kondigde SNS een nieuwe koers aan en stelde dat bankieren anders en kan.

related partner content for mobile comes here

Of het tot pijnlijke journalistieke vondsten zal leiden is de vraag, of eigenlijk ook niet, want het lijkt toch vooral een pr-actie, ook gezien  de video en het persbericht die SNS Bank bij het begin van het werk van Sørensen uitbracht. Daarin laat de bank weten dat het met de komst van Sørensen &;als eerste invulling aan het begrip “Brand journalism” in de Nederlandse financiële wereld geeft&;. 

Sørensen is in het dagelijkse leven werkzaam als &;ondernemer op de zakelijke evenementenmarkt&;, soms te horen als mede-presentator op BNR Nieuwsradio en laat zich vooral inhuren als dagvoorzitter. 

Onafhankelijk

SNS laat in datzelfde persbericht weten dat Sørensen onafhankelijk zijn werk kan doen en alle vragen kan stellen die bij klanten en in de publieke opinie leven. Hij gaat zijn vragen baseren op onderwerpen die binnenkomen bij SNS Klantenservice en die online en via sociale media. Maar ook vragen die op sociale media en via de online SNS Klantcommunity worden gesteld zijn een bron. 

&;We vinden het belangrijk dat we verantwoording af blijven leggen over de acties die we ondernemen om bankieren weer normaal te maken&;, stelt Ton Timmerman, directeur SNS Klantenservice. 

 

Rood staan 

SNS heeft een introductievideo gemaakt van Sørensens werk voor SNS. Vandaag stelt hij zijn eerste vragen aan Patrick Kuijsters (directeur marketing en online bij SNS) over het feit dat de bank haar klanten drie dagen per maand geen debetrente bij rood stand in rekening te brengt. Ook volgen er films over schommelende spaarrentes en hoe een bank eigenlijk werkt. 

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in