Overslaan en naar de inhoud gaan

Shell sterkste merk met een merkwaarde van 33,5 miljard euro

Volgens Brand Finance is het olie- en gasbedrijf al jaren het meest waardevolle merk in Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Shell is het sterkste Nederlandse merk. Het olie- en gasbedrijf is al jaren het meest waardevolle merk in Nederland en zag zijn totale merkwaarde afgelopen jaar met twee procent toenemen tot 33,5 miljard euro, zo blijkt uit onderzoek van Brand Finance.

related partner content for mobile comes here
Brand Finance Most Valuable Brands by Country 2018
Brand Finance

Groter dan KPMG, ING, Philips en Heineken samen

De onderzoekers keken naar hoeveel geld een bedrijf in totaal zou kunnen ophalen als het zijn merk in licentie zou geven aan een andere partij. De merkwaarde van Shell is groter dan die van de nummers twee tot en met vijf KPMG, ING, Philips en Heineken samen. Grote verschuivingen in de top vijf zijn er overigens niet. Heineken wisselde van plek met Rabobank, dat nu zesde staat.

Sterkste stijger in de top vijftig is NN Group. De verzekeraar profiteerde van de overname van branchegenoot Delta Lloyd. De kracht van het merk wordt volgens de onderzoekers onderschreven door het feit dat de activiteiten van Delta Lloyd verdergaan onder de naam NN.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in