Overslaan en naar de inhoud gaan

SBS en JongeHonden gaan samenwerken

SBS Broadcasting en JongeHonden gaan een samenwerking aan rond Nutopia.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

SBS wil zich onderscheiden en daarom is samenwerking met creatieven en creatieve bureaus belangrijk. Met de start van Utopia in januari begon ook , een platform waarop creatieven uit de reclame- en media-industrie worden uitgedaagd om inhakers te maken op de gebeurtenissen binnen het tv-programma. Met hetzelfde doel gaan SBS Broadcasting en JongeHonden nu een samenwerking aan.

related partner content for mobile comes here

Om geld te verdienen hebben de verschillende Utopia-bewoners initiatieven opgezet, waarmee ze producten en diensten aanbieden aan de kijkers en de rest van Nederland. Enkele voorbeelden zijn de maandelijkse duurzame markt, het organiseren van bootcamps en het verkopen van handgemaakte meubels en schilderijen.

Kick The Utopia Start-ups
Er zijn vijf initiatieven uitgekozen waar de creatieve leden van JongeHonden mee aan de slag kunnen gaan. De uitdaging is &;Kick The Utopia Start-ups&;. De opdracht: Het bedenken van een activatieconcept dat de inwoners en hun initiatieven producten/diensten helpt verkopen aan de kijkers, maar ook de rest van Nederland. Alle concepten moeten budget smart worden uitgewerkt en vooral spraakmakend zijn. Denk hierbij vooral aan creatieve stunts die met behulp van social media geladen moeten worden.

Gisteravond was in Club NL te Amsterdam de briefing (zie foto), waarbij zo&;n 50 personen aanwezig waren. De creatieven die niet aanwezig waren, zullen vandaag de briefing digitaal ontvangen en kunnen uiteraard meedoen aan de opdracht.


 

Deadline
Er wordt gewerkt met een strakke deadline, op donderdag 16 april om 14.00 uur moet het concept, waar een Nutopia inhaker onderdeel van moet zijn, digitaal ingeleverd te worden op .  Diezelfde avond wordt ook de winnaar bekendgemaakt, nadat een vakjury heeft bepaald wie het meest creatieve concept heeft bedacht. De prijs: met alle JongeHonden prijswinnaars over twee maanden met de bus naar Cannes voor de Cannes Lions.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in