Overslaan en naar de inhoud gaan

De cloud verandert de software-industrie

De softwaremarkt groeide vorig jaar met 4,8 procent tot zo’n 407 miljard dollar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2012 waren de wereldwijde inkomsten in de softwaresector volgens onderzoeksbureau 388 miljard dollar. De groei komt vooral door de gevestigde markten, niet zozeer door de opkomende markten, waar het op dit moment minder gaat.

related partner content for mobile comes here

De cloud is de grote oorzaak van de verandering in de softwaremarkt in de afgelopen vijf jaar. Software-ontwikkelaars richten zich meer op apps en een infrastructuur om de cloud en het groeiende the Internet of Things te ondersteunen.

Overgang

De software-industrie zit in een overgang die al een paar jaar duurt. Bedrijven investeren in technologie om de bestaande systeemstructuur in stand te houden om concurrerend te blijven. Daarnaast maken ze gebruik van de cloud/abonnements-structuur als dat goed is voor de groei van het bedrijf. 

Het is de eerste keer dat een pure cloud-leverancier, Salesforce.com, in de top10 staat. Vorig jaar stond het bedrijf nog op de 12de plaats.

Microsoft staat net als vorig jaar op de eerste plek, Oracle op de tweede plaats. IBM daalt van 2 naar 3.

Chad Eschinger, research vice president bij Gartner, geeft aan dat de wereldwijde trend wat betreft big data en analytics gecombineerd met investeringen in databases en cloud-based-functies, verantwoordelijk zijn voor de stijging van Oracle in de lijst.

 



 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in